Gestolen beeld

Beschermende hand

Vorige maand is het monument ter nagedachtenis van het verdwenen dorpje Oterdum (gemeente Delfzijl) gestolen. Het beeld stond op de dijk aan de Eems.
Gisteren heb ik de overblijfselen van het beeld bezocht.




Over klaasamulder

kunst & cultuur
Dit bericht werd geplaatst in beeldende kunst, delfzijl, geschiedenis, groningen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Gestolen beeld

  1. Ja ik weet niet wat ik hier van moet denken Oterdum Heveskes en Weiwerd waren al verdwenen in de 70er jaren en nu ook nog het monument, het is te droevig voor woorden wat mensen doen voor een beetje “oud ijzer”| bezorg het monument terug zet het langs de dijk mensen kom tot inkeer dit echt kan niet !

  2. Babette zegt:

    Het wordt gejat omdat het waarde heeft, als je er iets zou neerzetten van minder waarde, zou het blijven staan. Respect is al lang ver te zoeken. Je hoort niet te stelen van een begraafplaats.
    Miisschien kan het zelfde beeld gemaakt worden maar dan van beton.
    Kwam hier als kind al in de jaren zeventig op zondagmiddag als ik met mijn ouders naar Termunten ging om een visje te kopen. Jammer dat de hand is verdwenen.

Geef een reactie

