Nacht van Kunst & Wetenschap

Inleiding in de quantummechanica

“Een openbare les in onnatuurlijke natuurkunde” is zo’n intrigerende zin uit de voorstelling Inleiding tot de kwantummechanica, die Joke Tjalsma maakte als voorprogramma bij Tirannie van de tijd in regie van Matthijs Rümke. Na prachtige rollen in Elf Minuten (zij werd hiervoor genomineerd voor de Colombina) nodigde het NNT haar vaste gastactrice Joke Tjalsma uit haar voorstelling in Groningen te spelen tijdens De Nacht van Kunst & Wetenschap!”

Gezien in de Heymanszaal, Academiegebouw Rijksuniversiteit Groningen.

Binnenkort publiceer ik een blog met mijn fotoimpressie van de Nacht.

Over klaasamulder

kunst & cultuur
Dit bericht werd geplaatst in geschiedenis, groningen en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Nacht van Kunst & Wetenschap

  1. piter zegt:

    Merkwaardig de collegezaal waarin ik honderden keren binnenging hier weer te zien.
    Zo te zien zijn de banken hetzelfde gebleven, de moderne apparatuur was er natuurlijk niet, in de zestiger jaren.
    Ik zie ook niemand in een driedelig pak, ik zie zelfs niet één colbert of stropdas.
    Zou het blackboard nog uit mijn tijd, de zestiger jaren, zijn ?
    Studenten lopen ook al niet meer in colbert met stropdas, in hoeverre dat de strop van het onderwijs symboliseert kun je je afvragen.

  2. Bianca zegt:

    Benieuwd naar je fotoimpressie!

  3. Pingback: Nacht van Kunst & Wetenschap | May I show you

Geef een reactie

