Lucian Freud overleden

Een van de belangrijkste beeldend kunstenaars van Groot-Brittannië, de 85-jarige Lucian Freud, (kleinzoon Sigmund Freud ) is overleden.

Uiteraard heb ik zijn werk regelmatig mogen zien.
Hierbij een kleine terugblik in mijn blogarchief:

lucian freud vrouw met gesloten ogen

Vrouw met gesloten ogen, 2002

Deze twee foto’s zijn stiekem gemaakt op de overzichtstentoonstelling van Lucian Freud in het Haags Gemeente Museum, 2008.

Over klaasamulder

kunst & cultuur
Dit bericht werd geplaatst in beeldende kunst, geschiedenis, kunst, museum, tentoonstelling en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Lucian Freud overleden

  1. Jammer.Was een goede schilder.

  2. Jokezelf zegt:

    Hij was geweldig hè? Ik heb op die tentoonstelling in 2008 met ingehouden adem rondgelopen.

  3. Heb ik even geluk dat ik het bovenste schilderij ooit heb mogen vasthouden én fotograferen voor de cataloog…

Geef een reactie

