Vliegen op ArtZuid Amsterdan

Every minute is special

Silvie leury bekijkt het feminisme met een spottende blik. In ‘Every minute” zien we haar als berijdster van een libel die wel een penis lijkt. Haar hersenen liggen bloot en ze zijn van goud. het beeld is misschien te begrijpen als een ironisch commentaar op het verhaal Icarus, waarin de man het luchtruim verovert. “Met zijn penis,” lijkt Fleury daaraan toe te voegen, “maar een vrouw ziet haar hersenen als haar kapitaal.”

het zelfgebouwde Vliegtuig van Joost Conijn. Met dit toestel vloog Conijn in 2000 boven de Marokkaanse woestijn.

Over klaasamulder

kunst & cultuur
Dit bericht werd geplaatst in beeldende kunst, foto, Geen categorie, kunst, tentoonstelling en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Vliegen op ArtZuid Amsterdan

  1. spuit11 zegt:

    Ik vond het beeld in eerste instantie niet veel aan, kon me maar matig bekoren, maar toen ik het verhaal er bij las, was ik toch wel gecharmeerd. Grappig was, dat ik een andere gast sprak, die hetzelfde had ervaren. Zo zie je maar..
    Goed dat je de tekst er bij hebt vermeld.

  2. Fleur zegt:

    WOUW sweety,je bent geweest???
    Ik was er dinsdag nog op de fiets.
    Zag je dat ze aan het inladen zijn???
    Die tingetangel van Tinqu ely staat nu stil nu zonder begeleidingsdraden.

    Met grote voorzichtigheid werd Nicky Saint-Phalle `s piece opgehesen.

    Zag je Lennon hangen met die commercial????

  3. Fleur zegt:

    Ja,ik vond die tekst ook heel grappig,met die penisuitleg.

  4. Fleur zegt:

    Toch denk ik ik niet,dat mannen op de hersenen van een vrouw vallen.

Geef een reactie

