LUCTOR ET EMERGO

…”Relicten van een verdwenen beschaving”.
De koppen van het Paaseiland.
De taps toelopende hoofden
van Nemrut Dagi in Turkije.
Het zijn de associaties die opkomen als je de monumentale
roze hoofden boven het hoge gele gras in het Leuthse weiland ziet uitkomen.
Van kilometers ver zijn ze te zien…” de gestileerde roze hoofden
verbeelden ‘de naakte mens’
en maken straks deel uit van een grensoverschrijdende kunstroute
‘Ik worstel en kom boven’is de titel gegeven aan dit kunstwerk…

Project van Rob Verwer en Meg Mercx

Grensland

Kunst-Natuurroute Schoonoord
Een Kunst- en Natuurroute van 3 km.
Bos, heide, akkers en tien kunstwerken van internationale kunstenaars.

N.B.

Zie ook een eerdere bijdrage over de route.

Over klaasamulder

kunst & cultuur
Dit bericht werd geplaatst in beeldende kunst, foto, natuur, tentoonstelling en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op LUCTOR ET EMERGO

  1. spuit11 zegt:

    Heb je mijn bijdrage ook bekeken?
    Ben voor het genieten gegaan, vind het prettig om mijn eigen invulling te mogen geven.
    Hoewel ik dit een hele mooie vind, die van de e- zaag ook maar bij vele ben ik afgehaakt.
    see you

  2. indrukwekkend in hun gestyleerde soberheid

    doet me in de verte denken aan deze knapen:

    http://fotodichter.wordpress.com/2011/07/24/wijnwachters/
    (op het blog van mijn alter ego)

Geef een reactie

