Over Canto

Kan muziek het leven van mensen veranderen?

De Canto Ostinato van componist Simeon ten Holt wel! Ramon Gieling maakte Over Canto, een documentaire over het leven van een aantal mensen dat er anders had uitgezien als de Canto Ostinato niet had bestaan.

Vanavond in premiere op het IDFA.

In DWDD was er vanavond aandacht voor de documentaire en tot mijn verrassing zag ik beelden van een concert van het stuk waar ik bij was geweest in de hal van het Hoofdstation Groningen. Leuk.

Vier pianisten speelden in de stationshal in Groningen op hun concertvleugels. Het Piano Ensemble speelde de Canto Ostinato in een versie van componist Simeon ten Holt.

Over klaasamulder

kunst & cultuur
Dit bericht werd geplaatst in film, foto, Geen categorie, groningen, kunst, muziek en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Over Canto

  1. Laila zegt:

    Fascinerend; ik las er over.
    Mooie foto;die onderste.

  2. Wllm Kalb zegt:

    Muziek beïnvloedt je stemming en je stemming beïnvloed je lijf, je leven. Dat kan de Canto zijn, die een beetje heilig wordt verklaard, maar het kan ook Mozart of Andre Hazes zijn.

  3. Paul zegt:

    Die foto is voor mij heel speciaal. In de prachtige hal van het Centraal Station, ik denk er aan telkens als ik daar loop. Daar onder de betoverende klanken van Canto staat zij! Wat is het toch jammer dat ik er niet kon zijn..

Geef een reactie

